Publiksnittet upp 23% förra säsongen – nyförvärv ska ge ytterligare boost
Publicerad: 2024-05-29
Det är med glädje det går att konstatera att Linköping ökade sitt publiksnitt med 23% under den nyss avslutande SSL-säsongen. Flera publikaktiviteter gav effekt och målet är att få ännu mer folk till Sporthallen säsongen 24/25. Inte minst då truppen spetsats med flera högintressanta spelare.

-Jag måste passa på att tacka Josefine hos IFK Göteborg som gav oss många bra tips på hur de har jobbat med publikrekrytering! Vi fick där många bra idéer som vi har börjat implementera hos oss under säsongen, bl.a har vi blivit mycket aktivare i vår kommunikation med tidigare biljettköpare samt gjort lite riktade kampanjer till några utvalda matcher vilket gav effekt, säger Linköpings klubbchef Johan Lindskog.

Rent sportsligt så var målet givetvis satt högre än att åka ut i en kvartsfinal. Men slutspelsplatsen säkrades tidigt och kvartsfinalerna mot ett ungt och duktigt Pixbo var ändå sevärda och spännande trots att det inte blev avancemang för Linköping.

Klubbens Sportchef Johan Fredriksson har gjort ett mycket bra jobb under denna Silly Season där två vassa Linköpingskillar nu återvänder efter utflykter i andra SSL-klubbar för att framöver representera Linköping Innebandy. Philip Fox kommer hem efter många framgångsrika säsonger i Växjö och Melker Hemmingberg ansluter från Jönköping där han öst in mål. Utöver det är ytterligare två spännande unga spelare klara. Ahmad Aldeeb kommer spelsugen från Falun och Viktor Seth från allsvenska Strängnäs gör nu brorsan Oskar sällskap i klubben.

Linköpings sociala medier går också starkare än på länge där t.ex. klubbens Instagramkonto passerade 7000 följare under säsongen och nu är på väg mot 8000 i rask takt!

-Det kommer in nya unga intressanta spelare till i SSL-laget vilket garanterat kommer höja intresset än mer och med mer rörligt material som snygga mål samt fler intervjuer hoppas vi få ännu mer intresse runt våra sociala medier, säger Peter Lindsjöö, kommunikatör i klubben.

Vad har då klubbchef Lindskog för idéer inför kommande säsong för att få ännu fler att sluta upp i Sporthallen för att se världens bästa innebandyliga live?

-Vi vill givetvis bygga vidare på årets publiksuccé, den uppgången vi fick på närmare 25% är fantastiskt bra och det visar också att vi är på rätt väg med de aktiviteter vi gjort hittills. Till kommande säsong vill vi ta med oss det vi har gjort bra och utveckla det ytterligare, målet är givetvis att få till ett publiksnitt på över 1000 personer nästa säsong

Noterbart är att SSL:s publiksnitt gick upp med 8% på herrsidan förra säsongen.

Linköpings hemmapremiär säsongen 24/25 spelas den 21 eller 22/9 mot AIK i Linköpings Sporthall och då ses vi förhoppningsvis!

Kommunikatör - Linköping Innebandy Peter Lindsjöö